Artigos 2007 – Marcelo Milano Falcão Vieira

VENTURA, Elvira Cruvinel Ferreira; VIEIRA, M. M. F. Banks and social responsibility: incorporating social practices in organizational structures. Social Responsibility Journal, v. 3, p. 74-89, 2007.  PDF.

GOULART, Sueli; VIEIRA, M. M. F. Science & technology, development and local power; elements for analysis of the Brazilian context. Journal of Technology Management & Innovation, v. 2, p. 64-71, 2007. PDF.

VENTURA, Elvira Cruvinel Ferreira; VIEIRA, M. M. F. Social responsibility as displacement of capitalism: evidences from banks in Brazil. EJBO. Electronic Journal of Business and Organization Ethics, v. 12, p. 35-47, 2007. PDF.

PECI, Alketa; VIEIRA, M. M. F. Discursos e a construção do real: um estudo do processo de formação e institucionalização do campo da biotecnologia. Gestão.Org, v. 5, p. 4-19, 2007. PDF.

LOPES, Fernando Dias; CLEGG, Stewart; VIEIRA, M. M. F.; GUDERGAN, Siggi . Institutional environments in the formation of international joint-ventures: a Brazilian case study. Gestão.Org, v. 5, p. 170-197, 2007. PDF.

OLIVEIRA, Rafael Pereira; VIEIRA, M. M. F.; SILVA, Rosimeri Carvalho da. O sentido da arte: o caso do Centro Cultural Banco do Brasil – RJ. Organizações & Sociedade (Impresso), v. 14, p. 129-140, 2007.  PDF.

KNOPP, Glauco da Costa; VIEIRA, M. M. F. Cultura e Desenvolvimento: o Programa Bairro-Escola da Cidade de Nova Iguaçu. Administração em Diálogo, v. 9, p. 59-94, 2007. PDF.